Monday, December 19, 2011

First Time Eva !

lamenye x updte !
haih , x sempat la
hari tu i balik kampung
saje suka suka
best :)
jumpa haikal n cousin2 yg len
hari ahad balik kampung
hari khamis malam balik sini
besok nye tu bangun la pagi cam biase
biase nye lambat la kan
petang tu aku kemas beranda
mak aku suro mop
aku pun sapu la dulu
then aku tgk mcm2 kasut yg memenuhi rak kasut tu
atas rak tu ade berkotak2 lg kasut
aku pun kemas la dulu
before tu aku rase cam pening sikit
tp xpela sikit je pun kan?
aku pun teruskan mengemas
dari kul3 cam2 sampai le kul 5 lebih
penat kan
dah la hujan petang tu
tp xpela
then lepas aku kemas2 tu
aku rse sejuk
aku pun selimutla en
then aku chek la temperature aku
kat rumah aku ni mmg ade termometer
mcm klinik dah
so aku cek and suhu aku 39.9 degree
before ni plg tggi aku dpt 39.5 degree
alhamdulillah la rekod baru
walaupun abah pon pernah dpt 39.9 degree ni
mase dia kene denggi dulu
then aku pun biala dulu
aku x mkn ubat lagi
saje tggu lme2
gedik betul
mesti korg kate mmgla suhu tggi sebab x mkn ubat kan ?
hmm , k la
aku pun makan ubat then mandi
pastu duduk dlm bilik
selimut lg
pastu aku pun cek la suhu aku
hmm , selepas mandi dan makan ubat akhirnya suhu aku 40.1 degree !
normal kan 37 degree tp aku dh 40.1
rekod baru tuh !
tapi aku okey jek
xde la nk pengsan bagai
aku duk dlm bilik n tido
dh la mlm tu ade merlin 4 kt tv3
aku tido pun asik bangun jek
bangun tido bangun tido smpi la kul 10
merlin pun start
aku dah tgk dh awal2 tu kt channel diva
so aku bajet kul 11 la nnti aku bangun balik
aku pun tido bangun tido bangun
tibe2 aku terbangun sebab adik aku main game
aku suro dia perlahankan
aku rse bising sgt walaupun xde la kuat snanye
adik aku tekan fon dia pun aku suro dia pegi tmpt lain
then aku tido n then bangun dan tgk jam dh pukul 12
patu aku dgr lagu merlin ending punye
dah terlambat :(
patu aku rse sakit perut n pening
rase cm nk muntah
aku pun g la tandas
bersiap sedia nk muntah
lame gak la menunggu x muntah2 nye
then aku pu kluar la
patu aku amek tilam nk tidur kt ruang tamu
pas letak tilam tu aku pun bairng aa coz pening gila
then aku pun muntah la disitu
sakit gila weh
aku rse klu usus aku ngan oesopagus tu boleh kluar
dh lme dia kluar agaknye
sakit giler
first time lepas aku muntah x rase lega
and first time muntah sakit gila
alhamdulillah hari ni aku betul2 sihat
yeay !
aku demam hari jumaat haritu
harini dah baik dh
3 hari je beb
kuat jugak kan immune aku nih
demam panas cmtu pun cepat baik
alhamdulillah :)


No comments:

Post a Comment